Przedstawiam wam gry terenowe które wam się przydadzą
Menso
Ilość graczy:2-26
Menso to gra zespołowa którą mało osób zna.
Zasady: Gra odbywa się na polu kształcie ta kim samym jak znajduje się poniżej.
O wymiarach 5/6 m .Pole można zrobić z gałęzi lub nogą wyznaczyć.
Gracze są podzieleni na dwie ekipy, każda drużyna Zajmuje swoje pole.
Ekipa1 wchodzi na niebieskie pole a ekipa2 na czerwone.
Gra polega na wybiegnięciu ze swojego pola korytarzem na zewnątrz i w biegnięciu na pole
przeciwnika przez korytarz , nadepnięciu na menso i w tym samym momencie krzyknąć menso.
Gracze mogą atakować inne ekipy po przez przyciągnięciem lub odepchnięciem osoby przez linie .
Przekroczenie lini jest uznawanie za zginięcie przeciwnika . W bezpiecznej strefie nie można atakować przeciwnika.
Dwie chusty
ilość graczy:4-30 albo więcej
Gracze są podzieleni na dwie ekipy i wybierają teren gry.
Każdy zespół otrzymuje chuste i zawiesza ja na swoim terenie.
Chusta musi wisieć na wysokości oczu.
Gra polega na zabraniu drużynie przeciwnej chusty.
Gra zaczyna i kończy się na sygnał osoby prowadzącej grę (osoba która wyjaśnia zasady gry).
Drużyna może zabijać przeciwną ekipę na swojej połowie.
Ekipy mogą się zbijać opis poniżej
Każda drużyna ma jedno życie*.
życie*-jest to kawałek paragonu owinięty wokół przed ramia przypięty zszywaczem.
Po zerwaniu paragonu osoba ginie.
(Jeśli nie mamy paragonu to klepnięcie w ramie jest to zabiciem.)
Osoby zabite nie przeszkadzają graczom.
Ilość osób: 2-10 i więcej
Gra podobna do gry papier kamień i nożyce.
kamień tępi nożyce-gracz kóry ma kamień kamień uderza pięścią w ramię osoby mającej nożyce
nożyce tną papier-gracz który ma kamień uderza *nożyczkami w nadgarstek osoby mającej papier
papier zawija kamień-gracz który ma papier bije z liścia w twarz osoby mającej kamień
kamień-pięść
*nożyce-robi się z palców: środkowego i wskazującego literę V
papier-wyprostowane palce u dłoni
ilość graczy: 6-20
Początek gry:
Graczy dzieli się na 2 ekipy i wybierają jedną osobę która ma być Vipem.
Jedna ekipa broni Vipa przed drugą ekipą (napastnikami).
Drużyna Obrońców Vipa ma wyznaczoną trasę przybycia z wyznaczonego punktu do strefy bezpiecznej.
Napastnicy mają za zadanie zabić Vipa przed przedostaniem się do bezpiecznej strefy.
Zabicie wygląda po przez klepnięcie w lewe ramię lub poprzez zerwanie paragonu
albo rzutem szyszką.
Zasady:
Vip ma jedno życie a obrońcy są nieśmiertelni.
Napastnicy mają jedno życie.
Koniec gry:
Gra się kończy się zabiciem Vipa lub przedostanie się Vipa na bezpieczną strefę.
Ilość osób 2-12 i więcej
Początek gry:
Uczestnicy gry zbliżają swe stopy. Jak na rysunku po niżej.
Później odskakują do tyłu raz jak najdalej.
Głównym celem gry jest nadepnięcie na nogę innemu graczowi i wyeliminowaniu wszystkich graczów.
Zasady gry:
Osoba której nadepnięto na nogę odpada z gry.
Jak się odskoczy więcej niż jeden raz na starcie i podczas gry to odpada się z gry.
Każdy gracz skacze w swojej kolejności.
Ninja
Początek gry:
Jest to gra na podstawie gry Deptak.
Zasady gry:
Tylko zamiast atakować nogami to atakuje się dłonie przeciwnika. Podczas skoku tylko można się bronić lub atakować (jeśli jest kolej osoby, która ma skakać) ruszając rękoma.
Gra Czarny Czwartek
Ilość osób: 10- więcej
Historia:
Główną przyczyną strajków i demonstracji, była wprowadzona podwyżka cen detalicznych mięsa oraz innych artykułów spożywczych.
12 grudnia wieczorem za pośrednictwem radia poinformowano społeczeństwo o podwyżkach cen żywności głównych artykułów, średnio o 23% (mąka o 17%, ryby o 16%, dżemy i powidła o 36%). 13 grudnia komunikaty o podwyżkach cen podała prasa.
17 Grudzień 1970r.
W centrum Gdyni uformowano pochód z biało-czerwonymi flagami, który ruszył ulicami 10 Lutego i Marchlewskiego w kierunku przystanku Gdynia-Stocznia, gdzie starł się z wojskiem.
Pochód zebrał się ponownie na ul. Czerwonych Kosynierów i ruszył do centrum Gdyni. Na czele pochodu niesiono na drzwiach ciało zabitego Zbyszka Godlewskiego, za nim niesiono pomazane krwią narodowe flagi. Pochód ten doszedł do urzędu miejskiego przy ulicy Świętojańskiej, gdzie doszło do kolejnych starć.
Wojsko strzela do robtników a milicja bije robotników i zabiera ich na przesuchanie. Początak gry Są trzy lub dwie drużyny(0+2 lub 1+2 lub 0+1+2) Zerowa drużyna to Wojsko min 4 osób Pierwsza drużyna to Milicja min 4 osób Druga drużyna to Robotnicy min 6 osób
Zasady:
Są cztery domy (kartka zwinięta z napisem Dom) i centrum Gdyni (kartka zwinięta z napisem centrum Gdynia) Kartki są rozwieszone od siebie o kilka metrów. Robotnicy wygrywają grę, kiedy przyniosą flagę do centrum Gdyni Jeżeli Robotnik trafi do domu jest bezpieczny i odchodzi na bok (nie bierze udziału już w grze). Zaczyna rozwiązywać quiz. Kiedy większość Robotników jest w domu, następuje remis. Milicja i Wojsko wygrywa grę jak zabije bądż złapie wszystkich robotników. Wojsko rzuca szyszkami w (strzela do) robotników. Milicja łapie robotników po przez klepnięcie w ramię.
Quiz
Jak nazywał się na prawdę Janek Wiśniewski? Zbyszek Godlewski.
Jakimi ulicami przeszedł pochód pracowników? 10 lutego i Marchlewskiego w strone przystanku Gdynia stocznia.
Podaj dokładną datę tak zwanego Czarnego Czwartku.
Podaj pięć osób które brały udział w tym wydarzeniu, imię i nazwisko.
Snake
Snake jest to gra oparta o musztrę harcerskiej. Gra stworzona na podstawie starej gry komputerowej Snake. Ilość graczy: 7- więcej Cel gry: Zjedzenie całego pożywienia umieszczonego na planszy przez węża
Wymiary planszy: 15m/10m
Początek gry: Wybranie 3 osób do Snake'a i jednej osoby do wydawania komend wężowi (gracz). Następnie ustalenie, gdzie jest głowa węża (kto jest głową węża).
Reszta osób jest pożywieniem
Opis gry: Na początku wąż składa się z 3 osób. Z głowy węża i reszty węża.
Reszta węża podąża za swoją głową.
Głowa węża wykonuje polecenia gracza.
Wszystkie możliwe polecenia gracza:
komenda w lewo
komenda w prawo
komenda przyśpieszająca
komenda zwalniająca
Nie zostały podane dokładne komendy ponieważ regulamin musztry zmienia się co jakiś czas.
Jeżeli głowa węża zje pożywienie, to one staje się głową.
Uwaga! Po zjedzeniu pożywienia osoba prowadząca węża, przestaje być głową węża i podąża za nową głową.
Gracz na hasło określone START , zaczyna wydawać komendy wężowi.
Wąż może tylko poruszać się się w jednym szeregu.
Wejście węża w linie lub poza jest zakończeniem gry przegraną.
Jeżeli wąż zje siebie to też jest koniec gry przegraną.
Pożywienie porusza się określona prędkością po polu gry, nie przekraczając linii.
Ilość graczy: od 4 do 50
Początek gry:
Są dwie drużyny, które stoją na przeciwko siebie.(tak ok 2m)
Osoby z każdych ekip stoją w lini obok siebie dotykając się ramienien.
Zasady
Najpierw pierwsza drużyna, wykonuje wspólnie jakiś ruch nie odrywając ramienia od swojej osoby po lewej lub prawej stronie.
Później druga ekipa powtarza ruch ekipy pierwszej i na zmiane.
Ekipa, która nie powtórzy czynności i się rozerwie(przestanie stykać się ramionami) przegrywa rundę.
Ilość graczy: 6-24
Początek gry:
Są dwie drużyny.
Pierwsza drużyna ustawia się w kółku,
obejmując się za ramię osoby obok i zakładając nogę prawą na nogę lewą osobie stojącej obok.
Zasady gry:
Druga drużyna ma za zadanie, przebić się górą przez okręg i złapać się za pas i zrobiwszy fikołka,
utrzymać się nad ziemią (nie dotknąć ziemi zadną częścią ciała, opierając się odnóżami o ziemię)
Jeżeli osoby dotkną ziemią zadnią częścią ciała to przegrywają.
Po skończonej rundzie drużyny się zamieniają, ci co tworzyli okrąg na tych co muszą się przebić górą,
a ci co mieli się przebić górą, tworzą okrąg.
Ilość graczy: 3- więcej
Początek gry:
Z pośród osób zostaje wybrana jedna osoba na snajpera.
Wybrana osoba stoi na samej górze, wzniesieniu.
Pozostali gracze są ustawiani na starcie(na dole u podnóża góry około 10m od końca wzniesienia).
Zasady:
Gra rozpoczyna się na hasło krokodyl, a kończy na aligator.
Po sygnale rozpoczynającym grę gracze zaczynają się skradać do snajpera i próbują go zdjąć( po przez zajście go od tyłu i klepnięcie w plecy, lub w lewe ramię jak w grze typu elklepa).
Snajper stoi na górze i rozgląda się wokół siebie i stara się znaleźć osoby które by mógł zastrzelić (wskazać ręką, jeśli kogoś zauważy mówi dokładnie kogo widzi, jak jest ubrany, lub zwraca się do niego po imieniu).
Osoba zdemaskowana wraca na start.
Osoba,która zabiła snajpera w nowej turze gry staje się snajperem.Po zabiciu snajpera następuje koniec gry.
Pozostali gracze ustwiają się na miejsce startu i czekają na sygnał zaczynający grę.